חוק השיוויון בנטל • המדינה לבג"ץ: "נשמרה עמידה ביעדי הגיוס"

תגובת המדינה נכתב כי 657 מועמדים לשירות הינם כאלו שהיו במעמד בן ישיבה, וכעת נמצאים בהליך של פטור או התייצבות. המדינה מדגישה בתגובתה כי לאורך כל התקופה שמעת תיקון החוק ועד כה "נשמרה עמידה בקירוב ביעדי הגיוס"
איתי גדסי No Comments on חוק השיוויון בנטל • המדינה לבג"ץ: "נשמרה עמידה ביעדי הגיוס"

בג"צ ממשיך לדון בעתירות התנועה לאיכות השלטון, יש עתיד ועוד. נגד ביטול חוק השוויון בנטל, ובדיון האחרון ביקשו השופטים מהמדינה להשיב מה הוא פילוח המתגייסים החרדים • יו״ר מפלגת 'יש עתיד': ״השיוויון בנטל הוא חלק מהחוזה הישראלי. לכולנו צריכות להיות אותן זכויות, אבל גם אותן חובות"

תגובת המדינה נכתב כי 657 מועמדים לשירות הינם כאלו שהיו במעמד בן ישיבה, וכעת נמצאים בהליך של פטור או התייצבות. המדינה מדגישה בתגובתה כי לאורך כל התקופה שמעת תיקון החוק ועד כה "נשמרה עמידה בקירוב ביעדי הגיוס"
9:16
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ צבי סוכות מאיים: נפרק את הממשלה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"צ ממשיך לדון בעתירות התנועה לאיכות השלטון, יש עתיד ועוד. נגד ביטול חוק השוויון בנטל, ובדיון האחרון ביקשו השופטים מהמדינה להשיב מה הוא פילוח המתגייסים החרדים, תוך ציון פירוט מספר הפטורים ומספרי דחיות השירות שניתנו למיועדים לשירות בטחון או ליוצאי צבא שהם תלמידי ישיבות, או חרדים בשנים: 2015-2007, בחתך שנתי.

כמו"כ התבקשה המדינה להשיב מה הם סכומי התמיכות הניתנים על ידי המדינה ל"מוסד חינוך חרדי", כמוגדר בסעיף 26טו(א) לחוק שירות ביטחון.

היום הגיבה המדינה לבג"צ בהודעת עדכון, בה ניתנו חלק מהנתונים. על פי הנכתב בתגובת המדינה עולה כי מספר הבחורים והאברכים אשר מקבלים דחיית שירות עומד על 32,871 אלף. ומספר הפטורים משירות עומד על 40,267, (בהתאם לחוק השוויון בנטל שקבע כי מי שמלאו לו 22 יקבל פטור משירות).

בתגובת המדינה נכתב כי 657 מועמדים לשירות הינם כאלו שהיו במעמד בן ישיבה, וכעת נמצאים בהליך של פטור או התייצבות.המדינה מדגישה בתגובתה כי לאורך כל התקופה שמעת תיקון החוק ועד כה "נשמרה עמידה בקירוב ביעדי הגיוס".

בעניין תקצוב המדינה למוסדות חרדים על ידי משרד החינוך, עולה כי בשנה"ל התשע"ה ניתן תקצוב ל-38,651 אלף תלמידים חרדים (בגילאי גיוס/תיכון), ובשנת תשע"ו הצפי הוא ל-39,039 תלמידים, בעלות של 414 מיליון ₪.

בעניין התמיכות לישיבות גדולות ניתן לראות את הקיצוץ בתקופת ממשלת לפיד-בנט, סך התקצוב עמד בשנת 2012 על מיליארד ₪, ובשנת 2013 צנח ל-753 מיליון ₪, בשנת 2014 ל-575 מלש"ח. ואילו היום בשנת 2016, עומד על 1,119 מיליארד ₪. המדינה צפויה להמשיך את תגובתה בהתאם להנחיית בג"צ, עד ליום ראשו הקרוב.

יו״ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, מי שהוביל את השיוויון בנטל בממשלה הקודמת מסר: ״השיוויון בנטל הוא חלק מהחוזה הישראלי. לכולנו צריכות להיות אותן זכויות, אבל גם אותן חובות. לא ייתכן שיהיו בישראל מפלגות שישחררו רק את מצביעיהן מהשירות בצה״ל. זוהי אינה מלחמה בחרדים חלילה, אלא נסיון ליצור פה חברה ישראלית אחת שאינה מפוצלת לשבטים וקהילות. אנחנו נמשיך להיאבק על השיוויון בנטל בזירה המשפטית והציבורית תוך שאנחנו מקפידים על כבודו של הציבור החרדי.״



0 תגובות